آغازچهارمین یادواره عاشورایی یک جرعه آسمان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد


یزدفردا " چهارمین یادواره عاشورایی یک جرعه آسمان به مناسبت اربعین حسینی، از امروز دوم بهمن ماه در محل سینما دانش آموز یزد آغاز شد.

به گزارش سرویس خبر روابط عمومی یزدفردا"این برنامه که هرسال به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و با محوریت زیباییهای عاشورا اجرا می گردد، امسال نیز دارای بخش های متنوعی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می باشد که در ادامه گزارشی از برنامه های اجرا شده در صبح روز اول یادواره را مشاهده می کنید.

یک جرعه آسمان امسال، با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز گردید و در ادامه کلیپی از مراسم عاشورا در شهرستان بافق و به همت مربیان این مرکز حاضران را به فیض رسانید.

قصه گویی عاشورایی به همت مرکز شماره 2 یزد، همراه با نوحه خوانی و سینه زنی اعضا و مربیان مرکز شماره 1 یزد، برنامه بعدی این مراسم بود.

اجرای مسابقه عملی پاسخ به سوالات عاشورایی با استفاده از کیت الکتریکی برای دانش آموزان حاضر در سالن و گرفتن هدیه از خیمه های حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س)، همچنین اجرای تعزیه "ام ذهب" به شیوه نسخه خوانی قدیم، توسط مربیان و اعضای مرکز میبد از جمله برنامه های به یاد ماندنی برای بچه ها بود.

در ادامه برنامه های این یادواره نیز، معرفی شخصیت استاد فرشچیان و آثار عاشورایی ایشان توسط همکاران مرکز شماره 2 یزد و به وسیله پاور پوینت به اجرا در آمد.

قصه گویی عضو مرکز مجتمع فرهنگی هنری کانون استان نیز به سهم خود بچه ها را به فیض رسانید.

اجرای نی و آواز عاشورایی به همت واحد سرود و موسیقی کانون، همچنین اجرای سرود نمایشی توسط اعضای پسر از دیگر برنامه های اجرا شده در صبح اولین روز یادواره عاشورایی یک جرعه آسمان بود.


در بخش جنبی این برنامه نیز، نمایشگاهی از عکس ها، معرفی کتاب و آثار عاشورایی در معرض دید مخاطبین قرار دارد.


گفتنی است که یک جرعه آسمان امسال کانون استان یزد، فردا، سوم بهمن ماه، میزبان دکتر محمد رضا سنگری، پژوهشگر عاشورایی خواهد بود و از تمامی عاشورا پژوهان و عاشورا ئیان دعوت می کند تا با شرکت در این برنامه میهمان امام حسین (ع) باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا